Baníkovský týden

Baníkovský týden (326.)

Liberec by se mohl přestavbu týmu učit od Baníku. Ten ji totiž zvládl jako vítěz. Opět zabrouzdám k tématu návštěv. Na letošní sezonu se prodalo 7 082 permanentek, průměrná návštěva není o mnoho vyšší.

Při pohledu na výsledkové výkyvy a postavení Liberce v tabulce se mi chce připomenout jednu věc, která se Baníku před minulou sezonou povedla. A tou je přestavba a omlazení mužstva. Počet změn v kádru byl tehdy podobný, jako byl v létě v Liberci, počet vynaložených prostředků byl nižší a Baník v sezoně takových změn dokráčel ke čtvrtému místu v tabulce a účasti v pohárech. Po desátém kole měl sedmnáct bodů, Liberec má nyní o pět méně. Samozřejmě, konec sezony je daleko a zajíce je dobré počítat až po honu, ale liberecká přestavba týmu nabízí možnost určitých srovnání a loňské počínání Baníku z toho nevychází vůbec špatně.

Poloprázdné, či poloplné Vítkovice

Baník na počátku října oznámil výsledek prodeje celoročních permanentek. Prodalo se jich 7 082. Průměrná domácí návštěva na Baník v této sezoně na ligovém utkání činí dle webu Chance ligy 7 559 diváků. V obou údajích tak prohráváme s Plzní, která prodala plný počet permanentek, který uvolnila do prodeje (7 500) a průměrný počet diváků na jejím domácím utkání činí po desátém kole 8 419 lidí. Baník tak prozatím nedosahuje návštěvnosti z minulé sezony (průměr 9 366) a nadcházející utkání s Plzní napoví, zda bude reálné tento průměr překonat. Přitom servis pro diváky se i v omezených možnostech vítkovického stadionu zvedá, doma se vyhrává a na hřišti běhají kluci jako Ewerton, Šín, Buchta nebo Rigo, kteří se sledují hezky.

Průměrná domácí návštěva Baníku od návratu do ligy:

2024/25: 7 559

2023/24: 9 366

2022/23: 6 808

2021/22: 5 672 (Covid)

2020/21: 2 421 (Covid)

2019/20: 8 019

2018/19: 10 435

2017/18: 7 889

Pro zajímavost ještě porovnám nejlevnější permanentky, které si mohli fanoušci pořizovat. V celé lize patří Baník k těm dostupnějším, v porovnání s nejbližšími ligovýmy konkurenty je naopak cenou výš. Stávající permanentkáři Baníku mohli získat celosezónní vstupenku od 2 290 Kč, v Karviné od 1 700 Kč, na Sigmě pak od 1 400 Kč. Nejlevnější v lize byly Teplice (od 1 200 Kč), nejdražší Slavia (od 3 900 Kč)

Hodnocení týmů, Deník Sport

Po desátém kole přistoupil k hodnocení úvodu sezony Deník Sport a Baník získal hezké hodnocení školní známkou 2. Z posil kladně hodnotí Chaluše, který se stal pilířem obrany ať už při hře na tři, nebo na čtyři obránce. Výkonnostní vrchol podle redakce přišel v dvojzápase s Kodaní, v lize Baník často boduje díky individuální kvalitě. Slabinu vidí v haprující ofenzivě.

Tweet týdne

Ke zhodnocení dvouleté práce trenéra Hapala vyzval na X v anketě Pavluscha a z 375 hlasujících nejvíce uvedlo průměrnou známku 3.

V sobotu od 16 hodin můžete podpořit Baník v souboji o třetí místo s Plzní. Budete u toho?

BP!

Další články z:Baníkovský týden

Komentáře nejsou povoleny.