Fotbalové úvahy Honzy Petruse

S Vrbou pro poháry, s Vrbou do pohárů!

Není nic staršího než včerejší zprávy. Prohra se Sigmou budiž tímto zapomenuta, teď se soustřeďme na Bohemku.

Tisková konference nám nezodpověděla otázku, na jaké pozice míříme, je však jasné, že cílem jsou stejně jako v předchozích letech poháry. K tomu je potřeba skončit do třetího místa, vyhrát domácí pohár, nebo v krajní variantě spoléhat na štěstí a čtvrté místo. Kvůli tomu jsme koneckonců přivedli největší letní posilu, trenéra Pavla Vrbu.

Vzhledem k tomu, jak často se v Baníku měnili trenéři, by bylo dobré zdůraznit, že z mé strany čekám, že bude našim trenérem nejen na konci této sezony, ale nejlépe i za další dva nebo tři roky. Kdy jindy totiž máme skončit s kolotočem zkoušení různorodých trenérů, než když nás trénuje náš odchovanec a klubová legenda, která pomohla Baníku vyhrát jediný porevoluční titul?

Porážka od skvěle připravené Sigmy potvrdila obavy fotbalových komentátorů a ostatně i ty naše z posledního vydání Baník blog podcastu, že Baník nemá dost silný kádr na to, aby útočil na Slovácko nebo na Plzeň. Spoléhat lze v tento moment pouze na případnou posilu, která přijde na poslední chvíli nebo na faktor X trenéra Vrby a jeho schopnost naučit kádr věřit své síle a hrát nad své vlastní možnosti, protože půl výkonu je beztak v hlavě.

Doufám, že se nebude opakovat loňská sezona, v níž se na špici dost bodovalo a po třiceti kolech nám 51 bodů stačilo jen na páté místo. K tomu jsme si ale konec konců dopomohli sami svou tristní bilancí se soupeři z top 4, která byla po základní části 0-4-4. Hluboký smysl v angažmá Pavla Vrby vidím právě v prolomení této zakleté bilance a věřím, že alespoň ve třech zápasech týmy z kvarteta Slovácko, Sparta, Slavia, Viktorka díky němu konečně porazíme.

V českém poháru snad nezopakujeme loňskou smolnou sezonu, kdy jsme málem vypadli s Hlučínem a na Vltavíně nám pomáhali všichni od štěstěny až po rozhodčí, aby nás pak spravedlivě popravil Hradec Králové. Pavel Vrba loni došel do finále se Spartou a s Baníkem by se měl pokusit o to samé.

Co se týče návštěvnosti, chodí nás až na výjimky a na výjezdy na tribuny málo. Baník zlepšil marketing, teď ho ale bude muset ještě zefektivnit. Výsledkem musí být skutečná čísla na tribunách. Apeluji tedy na to, abychom navzájem na sociálních sítích neživili deziluze a poraženecké nálady a na ochozy chodili v co možná největším počtu.

Pokud ji ještě nemáte, kupte si permanentku a uvidíme se na ochozech při příštím domácím zápase se Zlínem, který budeme muset společně zvládnout!

Komentáře nejsou povoleny.